petak, 18. studenoga 2011.

Kakvi su nam izgovori i opravdanja...

Uzvišeni Allah nam zapovijeda da se čvrsto držimo njegovog užeta tj. Allahove vjere islama i da ne skrećemo sa pravog puta.
U suri El-Bekare Allah dž.š. kaže:

وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَكُمْ وَرَفَعْنَا فَوْقَكُمُ الطُّورَ خُذُوا مَا آتَيْنَاكُم بِقُوَّةٍ وَاذْكُرُوا مَا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ﴿٦٣﴾
-I kada smo od vas zavjet uzeli i brdo iznad vas podigli: "Svojski prihvatite ono što smo vam dali i neka vam je na umu ono što je u Knjizi, da biste se kazne sačuvali!"

Šta nam je to Allah dao, šta nam je odredio, šta je to čega treba da se držimo? To nije ništa drugo do li ova vjera islam sa svim svojim naredbama i zabranama.
Međutim ima mnogo ljudi koji se ne drže čvrsto svoje vjere, koji su veoma labavi i znaju navoditi na stotine razloga i opravdanja kako bi se opravdao u svojim očima, zatim u očima svog društva i na kraju misli da je se opravdao i pred Allahom. Često čujemo čudne odgovore od ljudi kojima savjetujemo da se prihvate Allahove vjere, da se okanu griješenja i neodgovornosti.
Kakvo opravdanje može naći pijanac za svoje grijehe, ili onaj ko laže, ko drugom nepravdu čini, ko ne poštuje svoje roditelje,ko svoju djecu ne odgaja u duhu islama. Kakav izgovor može naći čovjek koji ne klanja namaz,koji ne dolazi u svoju džamiju, koji ne čini druge farzove koji su mu naređeni.
Braćo trebamo shvatiti jednom ,koliko god se trudili pronaći opravdanje za naš nemar i neodgovornost jednostavno nećemo uspjeti. Opravdanja za nepokornost Allahu, Gospodaru svjetova nema..
S tom činjenicom se bolje suočiti ovdje, dok još ima vremena da se popravimo i povratimo, nego kad bude kasno, kad se nikakava opravdanja i izgovori neće prihvatati.
Trebamo razmisliti o našim ličnim prečicama i izgovorima koje imamo u mislima ili koje dajemo drugim ljudima. Allah je poslao Knjigu nama muslimanima i obavezao nas da Ga obožavamo, i slijedimo Njegove naredbe. Mi nemamo izgovora da ne slijedimo šerijat i mi nemamo izbora kad dođu Allahove naredbe! Sjetimo se šta je rekao Sad ibn Rabii kad ga je Zeid ibn Sabit našao na izdahu. Rekao mu je: Reci mom narodu, ensarijama, da nemaju izgovora pred Allahom ako se nešto desi Poslaniku s.a.v.s., a njhove oči još trepću!(hoće reći još su živi). A zatim je ispustio dušu, nek je Allah sa njim zadovoljan.
Ima puno stvari koje mnogi ljudi donose kao izgovore da se nebi pokoravali Allahu i Njegovu Poslaniku. Na primjer: Islamski zakoni su teški, ovo su teška vremena, još nisam upućen itd. Mnogi se boje okoline, ljudi, mnogi bi bili bolji, al eto, solidarišu se sa svojom pokvarenom sredinom, i ko biva ‘’modernim’’ vremenima, prepunim nemorala, griješenja, i razvrata.
Mnogi od nas čuvaju hater ljudima, a ne Allahu, a uzvišeni nas Stvoritelj upozorava:

فَلَا تَخْشَوُا النَّاسَ وَاخْشَوْنِ ۚ Ne bojte se ljudi, već se bojte Mene.(Maida,44).
Muawija je pisao Aiši r.a.,, majci vjernika: Pošalji mi pismo i posavjetuj me, kratko. Pa je Aiša r.a., mu odgovorila: Neka je mir na tebe. Čula sam Poslanika s.a.v.s., da kaže, da ko god traži da zadovolji Allaha a time razljuti ljude, Allah će ga štititi od ljudi. A ko god traži da zadovolji narod a razljuti Allaha, Allah će ga ostaviti narodu. Neka je selam na tebe.

Ljudi iznose kojekakve gluposti ne želeći da usade Allahove i Poslanikove zakone, želeći da se opravdaju i otklone osjećaj krivice, da opravdaju svoja djela tvrdeći da su pod pritiskom i sl. O ovome kaže Ibn Qajjim: Niko nema razlog da se ne pokorava Allahu i da ide protiv Njegovih naredbi, kada zna za njih, i u stanju je da učini ono što je naređeno da učini, i ostavi ono što mu je zabranjeno. A ako stvarno postoji razlog, neće se kazniti niti kriviti, kako na ovom tako ni na drugom svijetu.(Madaridz Saalikin 1/189).

Neki ljudi koriste šejtana kao izgovor. Neki opet svaljuju sve na Kada i Kader, na sudbinu. Korištenje kadai-kadera kao izgovor je u suprotnosti sa kajanjem, i nikako nije prihvatljivo kao izgovor.
U nekim predajama se kaže da kad čovjek počini grijeh, a zatim kaže: O Gospodaru, ovo je bilo Tvoje određenje, i ovo je ono što si mi Ti propisao, Allah mu odgovori: Ti si ovo uradio, ti si ovo zaslužio, ti si ovo želio i tome si težio, i Ja ću te kazniti zbog toga. A ako kaže: O Gospodaru, ja sam zgriješio, priznajem i kajem se, Allah mu kaže: Ja sam ti to odredio da ti se to desi, i Ja ću ti zato oprostiti. Ako on uradi dobra djela i kaže: O Gospodaru, ja sam ovo uradio pa sam dao sadaku i klanjao i hranio druge, Allah mu odgovori: Ja sam te pomogao i uputio. A ako kaže: O Gospodaru, Ti si me pomogao, podržao i blagoslovio, Allah mu odgovori: Ti si to učinio, ti si to želio i ti si to zaradio.