subota, 21. svibnja 2011.

O vrijednosti abdesta

Svi mi znamo šta je abdest i šta on znači za muslimana u njegovome životu, jer sve ibadete koje musliman čini , a posebno namaze, čini ih sa abdestom. Ali, šta je abdest u stvari ? Koja je njegova vrijednost ?
Malo je onih koji to znaju, jer abdest je istinska zaštita muslimana od svakoga zla i čišćenje od grijeha. Naš plemeniti poslanik Muhammed s.a.v.s. je uvijek bio pod abdestom.
Kada bismo mi češće bili pod abdestom manje bismo počinili grijeha jer čovjek kada ima abdest onda pazi na svoj jezik , na svoje misli i postupke.
Ebu Umame Bahili je rekao:“Pitao sam Amra b. Anbeseta : Zbog čega se smatraš četvrtim muslimanom? On odgovori:'Smatrao sam da su ljudi u zabludi i za mene kipovi nisu ništa značili.Onda sam čuo da ima neki čovjek u Mekki koji kazuje nešto neuobičajeno.Uzjahao sam devu i otišao u Mekku. Tamo sam zatekao Allahovog Poslanika s.a.v.s. kojeg su njegovi saplemenici ismijavali i nipodaštavali.Sažalio sam se na njega i otišao mu.Pitao sam:'Ko si ti ?On mi je odgovorio:Ja sam vjerovjesnik.Pitao sam dalje:Da li te je uistinu Allah poslao ? On odgovori:'Jeste'. A s čime te poslao ?S porukom da samo Allahu , Jedinom, robujemo, da Mu druga ne pripisujemo, da porušimo kipove i da održavamo rodbinske veze.Dalje sam pitao: Ko je s tobom u tome što pozivaš ? On reče:Jedan slobodan i jedan rob.S njim su bili samo Ebu Bekr i Bilal. Rekao sam :Hoću i ja da te slijedim.On reče:Ne možeš to danas , nego se vrati svojoj porodici i kada čuješ da sam ojačao , onda mi se priključi.Vratio sam se svojoj porodici, s primljenim islamom.Amr dalje priča:'Toga dana sam bi četvrti musliman' , što znači da tada nije bilo više od četvorice muslimana.Kada je Poslanik činio Hidžru , uzjahao sam devu i došao u Medinu.Ušao sam kod njega i rekao:Alahov Poslaniče , da li me prepoznaješ? On odgovori: Poznajem , zar nisi ti onaj koji mi je dolazio u Mekku ? Rekoh : Allahov Poslaniče , poduči me onome čemu te Allah podučio.On kaza:Kada klanjaš sabah, nemoj klanjati ništa više dok sunce ne izađe. Kada sunce izađe , onda nemoj klanjati dok se ne podigne , jer ono izlazi između dvaju šejtanskih rogova, i tada mu ničice padaju nevjernici.Kada se sunce podigne koliko za dužinu koplja ili dva , onda klanjaj.Namazu prisustvuju i drugi. Kada se sjena koplja izjednači s njegovom dužinom , nemoj klanjati u tom vremenu , jer tada se raspaljuje Džehennem.Kada se produži sjenka , tada klanjaj namaz kojem se prisustvuje i svjedoči i klanjaj do ikindije. Kada klanjaš ikindiju , ustegni se od namaza sve dok sunce ne zađe , jer sunce zalazi između šejtanskih rogova i tada mu se obraćaju nevjernici.Pitao sam : Allahov Vjerovjesniče , kaži mi nešto o abdestu. On kaza: Među vama nema čovjeka koji odluči uzeti abdest, a onda izapere usta i nos a da
se ne oslobodi grijeha koji su mu u ustima i nozdrvama vodom kojom pere. Kada opere lice , kao što mu je Allah naredio, vodom sapere i grijehe sa lica.Kada opere ruke do iznad lakata , kao što mu je Allah naredio , sapere i grijehe ruku, čak i ispod noktiju. Kada potare glavu kao što mu je Allah naredio , očisti grijehe koji su na glavi i oni odu s vodom s kose. Kada opere noge do članaka , kao što mu je Allah naredio, odu i grijesi nogu s njegovih prsta s vodom. Onda ustane , zahvali se Allahu i pohvali Ga onako kako je On toga dostojan , pa klanja dva rekata , a da neće biti oslobođen svojih grijeha kao na dan kada ga je mati rodila.“[1]
Draga braćo, ovaj hadis bi trebao da bude radost svima nama jer nam govori kako da se brzo čistimo naših grijeha a to nam je zaista potrebno. Pazite na zabranjena vremena i budite što više pod abdestom , klanjaj propisane namaze i ako Bog da bit ćeš spašen.
Ebu Hurejre r.a. prenosi da je Vjerovjesnik s.a.v.s. rekao:“ Ko zanoći pod abdestom , zanoći u društvu meleka . Kada god se prene iz sna , melek rekne:'Allahu moj, oprosti Svome robu , jer je zanoćio pod abdestom . „
Pogledajte ,kolika je vrijednost abdesta. Ko ne bi volio da svaku noć zanoći,i dok on spava da ga meleki čuvaju i mole Allaha da mu njegove grijehe oprosti. Evo nam prilike ako to želimo.
Ukbe b. Amir prenosi od Omera da je Vjerovjesnik s.a.v.s. rekao:“Kada neko od vas završi sa abdestom i izgovori ;Ešhedu en la ilahe illallahu vahdehu, la šerike leh, ve ešhedu enne muhammeden abduhu ve resuluhu. Svjedočim da nema boga osima Allaha , Jedinog , Koji nema sudruga, i da je Muhammed Njegov rob i Poslanik.' pootvara mu se svih osam džennetskih kapija , da izabere na koja će ući.“
Zato, braćo, nikada ne propustite kad uzmete abdest da poslije njega izgovorite kelime i šehadet jer je u tome veliko dobro.

Bilježi se od Ebu Derdaa r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao:“ Ko dođe na Kijametski dan s pet djela, uz iman , ući će u Džennet: ko bude vodio računa o obavljanju pet namaza u njihovo vrijeme, o abdestu , rukuu i sedždi i ko bude davao zekat na svoj imetak drage volje. Onda je rekao:Allaha mi to može učiniti samo vjernik.Zatim, ko posti ramazan , obavi hadždž ako za to ima uslove, i ko pravda ukazano povjerenje.Prisutni upitaše :Ebu Derda , a što je emanet ( povjerenje ) ?On odgovori: To je kupanje poslije džunupluka.Allah nije zatražio od čovjeka da čuva išta više od toga.“[2]