četvrtak, 10. veljače 2011.

POSLANIK MILOSTI III

Uzvišeni Allah opisuje Muhammeda a.s. kao onoga koji predstavlja uzor u svim segmentima života, kao onoga koji brine o ovom ummetu, kojeg boli svaka bol njegovog ummeta i koji se maksimalno žrtvuje za dobrobit ovog ummeta kako na ovom tako i na onom svijetu.
لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ
„Došao vam je Poslanik, jedan od vas, teško mu je što ćete na muke udariti, jedva čeka da pravim putem pođete, a prema vjernicima je blag i milostiv." (Et-Tevbe, 128)
O poslanikovoj blagosti govori sljedeća predaja:
Sam Poslanik a.s., o sebi priča: "Ja ustanem da klanjam s namjerom da ostanem duže u namazu, ali kada čujem plač djeteta, odustajem od prethodne namjere, jer neću da otežam majci."
Ljudi danas žive u strahu. Život im je ispunjen nekakvim strahovima. Jedan se boji za svoj posao, drugi strahuje od neimaštine, treći strahuje od ljudi, onaj se pribojava raznih bolesti, neko se boji Allaha, strahuje za svoj završetak itd.
Najveća milost koja može biti učinjena jeste osloboditi ljude tog straha. Strah je nesreća koja uništava mir i sigurnost ljudi. Kada strah ispuni nečije srce onda čovjek samo o tome misli. Allahov Poslanik neka je na njega mir i spas želi da oslobodi svoj ummet bilo kakve vrste straha osim straha od Allaha. Ali strah od Allaha nije to ona vrsta straha koja parališe čovjeka koja mu ne daje nikakvu nadu, nikakav izlaz, naprotiv to je sličan onaj strah koje dijete osjeća spram svog roditelja kojeg voli i poštuje, ali ga se ujedno i pribojava da ga neće kazniti za loše djelo koje je počinio. Naš Poslanik je u svojim hadisima pokušavao da nam predstavi sveobuhvatnost Allahove milosti kao što je podsticao da polažemo nadu u Allahovu milost i ljubav prema njemu.Zato On i upoređuje ljubav Allah prema robovima sa ljubavlju majke prema svom djetetu, te ističe da je Allahova ljubav i milost prema nama daleko veća i od majčine ljubavi.
Kao ljubav koja se izdiže iznad ostalih je i ljubav Stvoritelja prema svom miljeniku Muhammedu a.s.
Zbog njega je svjetove stvorio, zbog njega prašta njegovom ummetu i izdvaja ih u svojoj milosti iznad svih ostalih. Prenosi se od Omera bin El-Hattaba da je Alllahov poslanik Muhammed a.s. rekao: -Kada je Adem učinio grijeh rekao je: - Gospodaru moj, tako Ti Muhammeda, molim te da mi oprostiš. Allah ga je na to upitao: - Otkud ti znaš za Muhammeda, a još ga nisam ni stvorio?
Adem je odgovorio: -Gospodaru moj, kad si me svojom rukom stvorio i u mene od svog ruha udahnuo,j a sam podigao glavu i na stubovima Arša ugledao natpis: -La ilahe illa llah, Muhammedun resulu llah , Nema boga osim Allaha, a Muhammed je Allahov Poslanik, znao sam da ćeš ti uz svoje ime spomenuti onoga ko ti je najdraži od svih stvorenja. Allah je na to rekao:- U pravu si Ademe, on mi je najdraže stvorenje, pa pošto si me njime zamolio, već sam ti oprostio.Da nije Muhammeda, ne bih ni tebe stvorio.
Uzvišeni Allah je poslao svog poslanika kao svjedoka,kao donosioca radosnih vijesti i kao misionara, i kao svjetiljku koja osvjetljava pravi put onima koji ga slijede,poslije čega će milošću njegovom biti obdaren.

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا [٣٣:٤٥]
وَدَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُنِيرًا [٣٣:٤٦]
وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ فَضْلًا كَبِيرًا [٣٣:٤٧]
,,O vjerovjesniče, Mi smo te poslali kao svjedoka, kao donosioca radosnih vijesti i kao poslanika koji opominje, da po njegovom naređenju pozivaš ka Allahu, i kao svjetiljka koja sija.I obraduj vjernike da će Allah na njih veliku milost spustiti,,