petak, 13. travnja 2012.

Fitne, smutnje i iskušenja

Iz svoje neizmjerne milosti prema nama Uzvišeni nas je Allah obavijestio o smutnjama koje će nas pogađati, ali nam je ukazao i na načine kako da se od njih sačuvamo i zaštitimo. Vijesti o jednome i drugome pohranjene su u Knjizi našega Gospodara i sunnetu našega Vjerovjesnika, s.a.v.s. Također, u njima nalazimo i opise događaja, iskušenja i smutnji koje će se događati pred Smak svijeta, odnosno u ''zadnjem vremenu''- ahiri zemanu.
,,Svako živo bice smrt ce okusiti! mi vas stavljamo na kušnju i u zlu i u dobru i Nama cete se vratiti,,.(el-Enbija', 35).
Dakle, Uzvišeni nas neprestano stavlja na kušnju nesrećama (bolešću, siromaštvom, gubitkom voljenih osoba...), zatim blagodatima (zdravljem, bogatstvom...) da bismo mi pokazali i dokazali ko smo i šta smo: zahvalni ili nezahvalni, strpljivi ili očajnici.
Zato su učenjaci kazali da su fitne, u značenju iskušenja, Allahov zakon koji se ne mijenja. Fitne koje dolaze od Allaha, dž.š., su iskušenja, dok su fitne koje dolaze od ljudi i koje ljudi izazivaju – smutnje, kojima se na različite načine udaljava i odvraća od uzvišenog Allaha i Njegovoga Puta.
Danas ćemo više govoriti o ovoj drugoj vrsti fitni, smutnji koje se nas tiču, dotiču ili,koje možda od nas potiču!
U prvome redu treba spomenuti i naglasiti onu fitnu koje razarajuće djeluju na međumuslimanske odnose. Zapravo, ona je najopasnija jer potječe iz naših redova, iz naših džemata, iz naših srca, iz nas samih. Mi smo kao narod izloženi smutnjama koje dolaze i koje nam uporno priređuju oni koji nas ne vole. I umjesto da se zajedničkim snagama bavimo odbranom od tih fitni, mi svoju energiju trošimo na međusobno obračunavanje pokazujući pri tome nevjerovatnu količinu zavisti, podlosti, netrpeljivosti i mržnje, jednom riječju, na međusobno gloženje.
Naš Poslanik, s.a.v.s., upozorio nas je na ovu opasnost u svom čuvenom govoru na Oprosnom hadždžu, kada je, između ostalog, rekao: "Šejtan je izgubio nadu da će biti obožavan u ovoj vašoj zemlji, ali ćete mu biti pokorni u onome što je ružno od vaših djela, čime će se on zadovoljiti" (Tirmizi: 2264).
Znači prokleti šejtan je izgubio nadu da će muslimane masovno okrenuti s Pravoga puta, ali će ih nagovarati da mrze jedni druge, zavide jedni drugima, prave međusobne smicalice i čine druge grijehe.
U hadisima Allahovoga Poslanika, s.a.v.s., zapažamo veliki broj precizno opisanih primjera smutnji koje će se pojaviti pred Smak svijeta kao predznaka Sudnjega dana. Posebnu pažnju, pak, zavrjeđuju opisi onih smutnji koje možemo prepoznati u našem vremenu, a možda i sami sebe prepoznati u njima!
Vjerovjesnik, s.a.v.s., obavijestio nas je da će neki ljudi prodavati vjeru za neznatnu ovosvjetsku korist. Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Požurite s dobrim djelima prije nego se pojave smutnje koje će biti tamne poput noćne tmine! Za vrijeme njih čovjek će osvitati kao vjernik a omrkavati kao nevjernik i omrkavati kao vjernik a osvitati kao nevjernik! Neki će prodati svoju vjeru za neznatnu ovosvjetsku korist" (Tirmizi: 2307
U drugom hadisu kojeg prenosi Ebu Hurejre, r.a., Vjerovjesnik, s.a.v.s.,je rekao: "Vrijeme će brzo prolaziti, djela će skoro nestati, pohlepa će biti ubačena u ljudska srca, pojavit će se smutnje i proširit će se el-herdž". "Allahov Poslaniče", upitali su, a el-herdž, šta je to?" "Ubistvo, ubistvo!" – odgovorio je. (Buhari: 7061).
Ulema različito tumači riječi ''vrijeme će brzo prolaziti'': jedni kažu da se misli na brzo prolazak vremena, tj. da će godina prolaziti brzo kao mjesec, mjesec kao sedmica, sedmica kao dan, a dan kao sahat. Drugi vele da se time misli na to da će među ljudima preovladati nezanimanje za nauku i pomirenje s neznanjem, dok treći kažu da se spomenutim riječima aludira na početak nestajanja država i izumiranje naroda. Bilo kako bilo, često čujemo pa i sami kažemo da vrijeme brzo prolazi i da je vremena sve manje!
Vjerovjesnik, s.a.v.s., je rekao: "Svijetu će doći vrijeme kada se čovjek neće brinuti za imovinu (dohodak), odakle ju je uzeo: da li iz dozvoljenog ili nedozvoljenog" (Buhari: 2059).
U nizu ovih hadisa izdvojio sam još jedan koji nas treba podstaknuti na razmišljanje : Od Ebu Hurejrea, r.a., prenosi se da je rekao: "Kazao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: 'Kada plijen bude prelazio iz ruku u ruke bogataša, kada se ono što je nekome povjereno na čuvanje bude prisvajalo kao plijen, kada se davanje zekata bude smatralo kaznom, kada se bude učilo zbog nečeg drugog a ne zbog vjere, kada čovjek bude poslušan svojoj ženi, a neposlušan svojoj majci, kada čovjeku njegov prijatelj bude bliži od njegova oca, kada se po džamijama i mesdžidima bude povisivao glas, kada plemenom bude rukovodio najpokvareniji između njih, kada na čelu naroda bude najprezreniji između njih, kada se nekome bude ukazivala počast samo zbog bojazni od njegovoga zla, kada se pojave pjevačice i muzički instrumenti, kada se javno budu konzumirale sve vrste opojnih pića, kada sljednici Ummeta budu proklinjali njegove prethodnike, tada očekujte pojavu crvenog vjetra, zemljotresa, potonuća u zemlju, izobličavanja lica, kamenje iz neba i slične druge znakove u obliku nesreća koje će se događati u nizu poput zrna koja, jedno po jedno, poispadaju sa raskinute ogrlice.'" (Tirmizi: 2324).