petak, 7. siječnja 2011.

Pokajanje

Uzvišeni Allah kaže:
"Znaj da nema boga osim Allaha! Traži oprosta za svoje grijehe i za vjernike i vjernice! Allah zna kud se krećete i gdje boravite." Muhammed 19

Obaveza nam je preispitati se vezano za grijehe koje imamo i moliti se Bogu za oprost, znanih i neznaih nam grijeha, a koje smo sabrali u svom životu. Ovim ajetom se upozorava da nam je uvijek na umu da znamo:
"Znaj da nema boga osim Allaha!" Ovo je obavještenje, da boga osim Allaha nema, i da samo On posjeduje naredbu o Sudnjem danu. Allah dž.š. dalje poziva:
"Traži oprosta za svoje grijehe, vjernike i vjernice." Nije dovoljno da se čovjek brine samo za sebe, već kako nam je obaveza brinuti se o nekome muslimanu koji je u teškom materijalnom stanju, obaveza nam je isto tako brinuti i o njegvoj čistoti u vjeri, pomoći mu oko prepoznavanja grijeha i odvratiti ga od griješenja.
Allahov Poslanik, a.s., je učio: "Allahu moj, oprosti grijehe moje, neznanje moje i postupke moje kojim sam granicu prešao, i ono što Ti znaš bolje od mene. Bože oprosti mi ono što sam uradio u šali i ozbiljnosti, greškom i namjerno, a svega toga kod mene ima."
Ovo je potreba za sve nas, sljedbenike Muhammeda a.s., pred Allahom priznati grijeh, iskreno se zamoliti za oprost grijeha, jer ma koliko se čuvali učini se. Ako je Allahov Miljenik Muhammed a.s., priznavao svoje grijehe, iako mi učimo da je Resul bio bezgriješan, to je znak da je zapravo, pokazivao nama kako se obraćati Gospodaru svjetova. Posebno je upečatljivo ovaj dio hadisa: ‘’Bože oprosti mi ono što sam uradio u šali i ozbiljnosti, greškom i namjerno, a svega toga kod mene ima.’’
Kod nas kad se neko naljuti na naš neki postupak il govor, opravdanje nalazimo u tome kako nismo tako mislili, il kako smo se šalili. Ovo je dokaz da je i to grijeh i treba se moliti za oprost bez obzira bilo da je u šali il zbilji rečeno. Greškom ili namjerno, treba se moliti za oprost Bogu dž.š.. A na kraju Poslanik a.s. veli: ‘’a svega toga kod mene ima.’’
Svega ovoga nabrojanog u hadisu ima kod nas sviju. Zato koristimo svakio raspoloživi trenutak, kako bismo izmolili oprost od Boga.
Poslušajmo šta kaže Muhammed a.s.: "O ljudi, kajte se svome Gospodaru, ja se, uistinu, Allahu kajem i Njemu tevbu uputim dnevno više od sedamdeset puta."

Pokajmo se , i na taj način svoje grijehe otresimo od sebe, jer nam je uzor svima Muhammed a.s., koji se ovako od srca kajao. Kako činiti i kako se ponašati svakim danom i noću kazuje nam Ebu-Ja’la od Ebu-Bekra es-Siddika, r.a., da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: "Zadužujem vas da izgovarate "La ilahe illallah" i prakticirate istigfar." To mnogo činite jer Iblis veli: "Ljudi sebe nište grijesima, a mene izgovaranjem La ilahe illallah i traženjem oprosta. Kad vidim da to čine, ja požurim da ih ometem, uljepšavajući im ovosvjetske užitke, tako da oni budu uvjereni da su na pravom putu."
Allah Uzvišeni kaže: "Allah zna kud se krećete i gdje boravite." Izgovarati svugdje i na svakom mjestu "La ilahe illallah" ,znači prihvatati tevhid, jednoću Stvoritelja, koju potvrđujemo iskrenim izgovaranjam ovih vrijednih riječi.
Ovim nam se kazuje da svaki onaj ko izgovara ovu kelimu Tevhid, mora biti svjestan značenja njenog, pa je shodno tome i prakticirati.
Onaj ko je svjestan da,kud god išao,šta god uradio ili samo pomislio,njegov Goispodar sve vidi i čuje,i o svemu je obaviješten,onda će se čovjek čuvati od griješenja i nepokornosti svome Gospodaru.