petak, 10. lipnja 2011.

Ibadet u mjesecu redžebu

Iako dobro znamo da musliman treba biti pokoran Allahu dž.š. tokom cijele godine, ipak nekako svi pred dunjalučkim izazovima popustima,smanjimo svoj ibadet usljed trke za dunjalučkim dobrima. Naš iman se smanjuje pod navalom grijeha koje svakodnevno svjesno i nesvjesno činimo,pa su ovakve prilike dobrodošle da se malo preispitamo, konsolidujemo i pojačamo svoj ibadet i povećamo svoj iman dobrim djelima.
1.Prvi ibadet koji trebamo pojačati u ovom mjesecu je Istigfar-traženje oprosta od Allaha dž.š.
U suri Alu Imran uzvišeni Allah kaže:

وَسَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ [٣:١٣٣]
‘’i nastojte zaslužiti oprost Gospodara svoga i Džennet prostran kao nebesa i Zemlja, pripremljen za one koji se Allaha boje’’, (Alu 'Imran,133.).

Za one koji izvršavaju Božije zapovijedi i koji tevbu-istigfar čine Allah dž.š. je pripremio Džennet prostran kao nebesa i Zemlja!
Nema čovjeka koji ne griješi, a samo iskreni vjernici tevbu čine.
Iskreno pokajanje,tevba čisti čovjekovu dušu,otvara mu put prema Njegovom uzvišenom Stvoritelju, jača njegovu volju da na putu pokornosti ustraje.Zbog toga je potrebno svakodnevno da se preispitamo,pred dragim Allahom da se postidimo svojih postupaka,da se pokajemo i nastojimo popraviti svoje ponašanje.
2. Drugi ibadet o kome govorimo danas je dova.
Poslanik, a.s., je rekao da je dova suština i jezgro ibadeta, pobožnosti. Sam Poslanik, koji je Allahu najmiliji, dnevno je činio dovu više desetina puta. Koliko bismo mi to morali činiti?!
Čujmo ajet koji poziva da se uzvišenom Stvoritelju obraćamo i dove mu upućujemo:

وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ [٢:١٨٦]
‘’A kada te robovi Moji za Mene upitaju, Ja sam, sigurno, blizu: odazivam se molbi molitelja kad Me zamoli. Zato neka oni pozivu Mome udovolje i neka vjeruju u Mene, da bi bili na Pravome putu. ‘’
Dakle činjenje istigfara i upućivanje dova Allahu dž.š. su ibadeti koje trebamo naravno uz namaz,kojio je najvažniji i neizostavan ibadet,što više u ovom mjesecu činiti.
Sljedeći hadis Muhammeda s.a.v.s. treba da nas razbudi iz uspavanosti,da nas otrgne iz zaljubljenosti u dunjaluk i njegova dobra koja na Sudnjem danu neće imati nikakve vrijednosti. Muhammed s.aw.s je rekao: “Na Sudnjem danu bit će rečeno stanovniku Vatre: "Šta misliš, da li bi dao otkup da si imao sve na Zemlji?" , a on će kazati: "Da." Zatim će Allah Uzvišeni reći: "Od tebe sam htio lakše od toga. Naime, od tebe sam u kičmi tvoga praoca Adema uzeo obavezu da mi ništa ne pridružuješ, pa si to odbio i idolopoklonik bio!"
Koliko ima ljudi koji žive samo za dunjaluk ,koji postanu robovi svoga imetka umjesto da budu robovi Svoga gospodara, koji su spremni prodati svoju vjeru ,čast i ugled samo da bi se dokopali dunjalučkih dobara. Takvi ljudi će na S.danu biti na velikom gubitku.
Ono što se cijeni kod Allah i što će nam svima biti od koristi jesu naša dobra djela.Allah dž.š. neće dozvoliti da nijedno dobro djelo učinjeno u Njegovo ime propadne.Tako nam u Kur’anu obećava:

”A onaj ko čini dobro, bio muškarac ili žena, a vjernik je,- ući će u Džennet i neće mu se učiniti ni koliko trun jedan nepravda.”En-Nisa 124