četvrtak, 9. prosinca 2010.

Dan ašure - 10.muharrem

Deseti dan mjeseca muharema koji pada u četvrtak izuzetno je vrijedan dan u svakom pogledu i kroz istoriju čovječanstva mnogi poznati događaji su se dogodili baš na taj dan .U tom danu su se našli naš praotac i naša pramajka h. Adem i h. Havva poslije izgona iz Dženneta na džebeli rahmetu - brdu milosti na Arefatu. U tom velikom danu Nuh a.s. je pristao sa lađom na brdu Džudijj poslije četrdeset dana potopa i poplava. Zatim Musa a.s. je izveo svoj narod iz Egipta ispred kafira faraona preko rastavljenog mora. Taj dan su jevreji uzeli i obilježavali ga kao dan spasenja.

Prenosi Ibn Abbas da je Poslanik s.a.v.s. kada je došao u Medinu, našao Židove (Jevreje) kako poste Ašuru, pa je rekao: "Šta je ovo?" Rekli su: "Ovo je lijep dan, dan u kojem je spašen Musa a.s. sa Benu Israelćanima, od njihova neprijatelja, pa ga je Musa postio." Rekao je: "Meni je Musa bliži od vas!" – pa je postio i naredio drugima da poste. (Buharija)
Dakle iz ovog hadisa se jasno vidi da je Muhammed a.s. prihvatio i sam postio dan ašure, jer je njemu Musa a.s. bliži nego li njima, zatim isto tako potvrđuje dalje. ‘’To je dan u kojem se zaustavila lađa na brdu Džudijj, pa ga je Nuh postio..." (Ahmed)
Isto tako saznajemo da se Muhammed a.s. o postu u danu ašure vrlo pohvalno izrazio i kada je rekao: "Post Ašure je uzrokom praštanja grijeha koji su učinjeni protekle godine!" (Muslim)
Ovo treba iskoristiti i pokajati se za svoje grijehe kojih imamo i koje pravimo svakodnevno. Na dan ašure treba postiti i izbrisati grijehe koje smo počinili u lanjskoj godini. Treba napomenuti da je lijepo i naredba od Resulullaha da se posti i dan prije i dan poslije Ašure. U ovom slučaju to je,srijeda , četvrtak i petak jer je dan Ašure četvrtak, 10. muharrema. Na ovaj način Poslanik a.s. je htio da se razlikujemo od jevreja koji su isto postili i slavili dan ašure.
Ko na jevmu ašuru iz svog imetka poveća opskrbu svojoj porodici Allah će njemu povećati cijele godine; ko na taj dan posti to će mu se računati kao nadoknada za četrdeset godina, a ko uoči jevmi-ašure noć provede u ibadetu, a kad nastupi dan – zaposti, prilikom umiranja smrt neće ni osjetiti.Zbog ovih blagodati jevmi ašure uobičajeno je da se na taj dan priprema posebno jelo od mnogo vrsta voća ,a kojim se onda počaste ukućani i komšije.Time Allah dž.š. povećava nafaku u takvu kuću,pa taj lijepi običaj treba oživjeti.To je podsjećanje na Nuha a.s. kome je poslije potopa ostalo malo namirnica,a bili su gladni,pa je Nuh a.s. naredio da se sve to ubaci u vodu i skuha,pa je Allahovom milošću od tako malo hrane Nuh a.s. uspio nahraniti sve one koji su preživjeli potop.
Za jevmu ašuru se vezuje i pogibija h. Huseina, Muhammedovog, s.a.v.s., unuka, jednog od članova Ehli-bejta. On je poginuo na Kerbeli 61. godine po hidžri, boreći se protiv zuluma koji je šejtan širio preko Jezida i drugih njegovih poslušnika. Jevmi ašura je prilika da se tog dana prisjetimo svih šehida, svih onih koji su se borili protiv zuluma i u toj borbi na Allahovom putu dali svoje živote – neka ih Uzvišeni Allah neizmjerno nagradi sve njih i njihove najbliže za sve ono što su podnijeli i žrtvovali na Njegovom putu.